Karácsonyi TAG

16:22:00

Akit még mindig nem kerített hatalmába a karácsonyi hangulat, annak azért, aki pedig már  hetek óta hozzám hasonlóan karácsonyi lázban ég, annak azért ajánlom ezt a mai bejegyzést, amiben válaszolok néhány karácsonnyal kapcsolatos kérdésre. Alapvetően nem szeretem az ilyen TAG bejegyzéseket, de ez most kivételt képez. Kíváncsiságból kattintottam először Diánánál, majd már tudatosan Alexandra és Erika blogjára, hogy elolvashassam az ő válaszaikat a feltett kérdésekre. Igazán öröm volt olvasni a soraikat, így arra gondoltam, hogy én is megosztom Veletek az én gondolataimat, hogy ezáltal is kicsit jobban megismerjetek.


Csomagolópapír vagy ajándéktasak?

Röviden és tömören: csomagolópapír. Na jó, hogy egy kicsit bővebben is kifejtsem a véleményemet, azért voksolok a csomagolópapír mellett, mert úgy gondolom, hogy ha mással nem is, de ezzel az apró gesztussal jelezhetjük az ajándékozott felé, hogy időt és energiát szántunk rá. Másrészt pedig imádok csomagolni, hihetetlenül feltölt az a pár óra, amíg csak ezzel foglalkozom. 

Igazi vagy műfenyő?

Az örök dilemma. Én az igazi fenyőre szavazok, még úgy is, hogy pár éve a németországi lakásunkat műfenyő díszíti - igaz, ez csak átmeneti állapot. A saját házunkban azonban már csak és kizárólag igaz fenyőfát állítunk. Olyan jó illat lengi be ilyenkor a szobát, hogy élvezet már csak belépni is az ajtón.

Kedvenc kiskori karácsonyi ajándék?

Hú, ez egy fogós kérdés, mert nem minden kapott ajándékomra emlékszem, de ami most elsőre beugrott az egy mesekönyv volt. Ez már csak azért is érdekes, mert mikor ezt kaptam, akkor nem olyan nagyon örültem neki, de később nagyon sokat ovasgattam és nagyon megszerettem, most is mosolyogva gondolok vissza rá. Ha hazamegyek a szüleimhez lehet elő is keresem. 😉

Kedvenc karácsonyi film?

Nincs karácsony Kevin nélkül - ez tény. Gyerekkorom kedvenc karácsonyi filmje volt a Reszkessetek betörők, kikerekedő szemekkel és hangos kacajok kíséretében néztük a testvéremmel. Ma már az unalomig ismétlik, amit sajnálok, mert tényleg egy jó kis családi film. Egyéb karácsonyi film most nem is jut az eszembe, de ebben az ünnepi időszakban általában a családi filmeket részesítem előnybe, amiben nem kell, hogy kötelezően megjelenjen a karácsony.

Színes vagy sima fények?

Évek óta a sima fényekre szavazok, nekünk is ilyen van, habár most egy pár hete úgy érzem ideje lenne változtatni, és kicsit a színes villogó fényfüzéreket előtérbe helyezni.


Otthon tartod a karácsonyt vagy elutazol?

Na ez is egy olyan kérdés, amire kicsit bonyolult válaszolnom. Sokan tudjátok, hogy külföldön élek, és mikor az otthonra gondolok elsősorban a szülővárosomra asszociálok. Eddig minden évben hazautaztunk, hogy családi körben ünnepelhessünk, idén sem tervezzük ezt másképp. De! Luca mivel itt született Németországban, hogy haza tudjuk vinni Őt, útlevélre van szüksége. A konzulátuson már kérvényeztük is, de mivel jóval tovább tart itt az ügyintézés mint Magyarországon, vagy megkapjuk karácsony előtt az útlevelet, vagy sem. Így az utolsó pillanatban fog minden eldőlni. 

Mivel hangolódsz az ünnepekre?

Első advent vasárnapján minden évben feldíszítjük a lakást a férjemmel. Kikerül az asztalra az adventi koszorú, a polcokon megjelennek a karácsonyi díszek, és feldíszítjük a fát is. Ahogy az előbb meséltem nektek, mi nem itt, hanem otthon töltjük az ünnepeket, azonban itt is szerettem volna karácsonyfát, mert olyan hangulatossá teszi a lakásunkat és meghozza az ünnepi hangulatot is. Ez idén azonban utoljára történt így. Luca születésével felelevenítjük a régi hagyományokat, és jövőre már csak karácsony reggelén lesz karácsonyfa, amit a Jézuska hoz.


Szoktál ajándékok után kutatni vagy szereted a meglepetéseket?

Imádom a meglepetéseket! Persze, mint minden gyerek, én is egy évben felfedezőtúrára indultam a házunkban, hogy meglessem az ajándékom. Meg is találtam, emlékszem, egy Barbie baba volt. Viszont így pont az a varázs, ami a meglepetésekben rejlik, veszett el, és bár nagyon örültem a babának, valahogy mégsem volt már az igazi. Ezután az eset után többet már sosem kutakodtam.

Van saját karácsonyi hagyományotok?

Míg a szülői házban éltem, meg volt a saját családi hagyományunk. Ilyen volt a közös sütkérezés anyukámmal, a fa díszítésének feladata kezdetben az öcsémé és az enyém volt, aztán a testvérem már nem annyira vett benne részt, viszont a fényekért mindig apukám volt a felelős. Mindig reggel bontogattuk ki az ajándékokat, együtt ellátogattunk a templomba és meghallgattuk az ünnepi szentmisét, majd bekuckóztunk a nappaliba és a tévében vetített karácsonyi filmeket néztük együtt. 
Amióta férjhez mentem nyilván már változott ez a szokás, hiszen most már nekem is lett saját családom. Szeretném, hogy nekünk is legyenek a gyerekkoromhoz hasonló karácsonyi hagyományaink, de ez még csak most kezd igazán kialakulni.

Szeretsz kiöltözni karácsonykor?

Igen, szeretem megadni a módját annak, ha ünnepnap van, és ez nem csak karácsonyra vonatkozik. Nem feltétlenül vásárlok külön erre a napra ruhát magamnak, és nem is a klasszikus karácsonyi színekben gondolkodom, amikor megálmodom az outfitem. Ilyenkor is, mint más alkalmakkor is, azt tartom szem előtt, hogy kényelmesen és jól érezzem magam a kiválasztott szettemben, ugyanakkor legyen egy kicsit más, legyen benne egy kis plussz a hétköznapi viseletemtől. Ez gyakran az ékszerválasztásban  teljesedik ki.

Melyik a kedvenc karácsonyi színed?

Klasszikusnak számít az ezüst? Ha igen, akkor elsősorban ezt mondanám. De szerintem ma már minden szín beilleszthető a karácsonyba, és mindennel lenyűgöző karácsonyi dekorációk születhetnek.

Szenteste vagy karácsony reggelén nyitjátok ki az ajándékokat?

Nálunk karácsony napján van ajándék bontogatás, mindig is így volt. Gyerekként már korán reggel keltettük hangos sikolyunkkal a szüleinket, hogy megjött a Jézuska. Ahogy felnőttünk, ez az időpont azért tolódott, és vagy az ünnepi ebéd (később vacsora) előtt vagy után néztük meg, hogy mi van a fa alatt. A tavalyi év volt az első, hogy már mint feleség a férjemmel együtt, külön házban a szülőktől, köszöntöttük egymást karácsony reggelén, és ekkor adtuk át egymásnak az ajándékot is. Ezután mentünk a családtagjainkhoz. 
Szeretnénk továbbvinni ezt a hagyományt a saját gyerekeinkkel, így idén már Lucát is reggel várja az ajándéka a karácsonyfa alatt. Már nagyon várom a következő éveket, amikor a kislányunk izgatottan, már hajnalok hajnalán kelt minket, hogy megnézze mit is hozott a Jézuska neki.  


Ha kedvetek van, Ti is válaszoljatok ezekre a kérdésekre, majd küldjetek linket, ide a bejegyzés alá, vagy a Facebook oldalamra, hogy elolvashassam őket!

Krisztina

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Tetszett nagyon, a hétvégén én is kitöltöm. :)

    Enikő
    http://youaremycupoftea.blog.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett! 😊Hétvégén akkor meglesem a te posztodat is!

      Törlés

Címkék